tisdag 9 april 2013

Underbar optimism eller Aprilskämt ?

Av en slump dök jag på följande helt underbara säljesannons på blocket !







Jag vet inte om det är ett skämt eller om det fortfarande år 2013 finns människor som tror att man kan få betalt för gamla tjockskärmar och antika datorer, om det inte är ett skämt så kan man bara gratulera säljaren som verkar ha haft ett så genuint intressant liv att denne totalt missat all digital stress och prylkonsumtion.

Själv är jag en duktig återvinnare av elektronik , och av mycket annat, så jag har ganska bra koll på vad som kasseras i containrarna för elektronikåtervinning, tjocka skärmar har de senaste åren nästan helt blivit ersatta av plattskärmar. Många är de företag som betalar runt 18:- kilot för att få deponera sina gamla datorer och det är i skuggan av det jag börjar misstänka att annonsen är någon sorts Aprilskämt ?

Eller kan det vara så att omvärldsuppfattningen kan skilja sig så pass mycket att folk vill ha betalt för sådant andra får betala för att bli av med ?

Länk till annonsen , hur länge den nu ligger kvar men bilden åvan är klickbar

Vad tror du ?  Fake eller allvar ?
Bara det att nämna Photoshop 4,0 är ju extra stilpoäng, jag har för mig att det är snart 20 år gammalt  , en äkta Iiyama 14-tums skärm har jag nog inte sett på snart lika många år.

Nu blir jag nästan sugen på att plocka fram min gamla Commodore 64, den var i alla fall grym när den var ny :-)

Inga kommentarer: